Olipa hieno päivä taas..

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Olipa hieno päivä taas..

ViestiKirjoittaja Anne M » 15.05.2014 23:48

Mä niin pidän tästä lyhyestä kevään ajasta kun itikat eivät vielä ole heränneet.

Olin äidin (83v.) kanssa metsätöissä lintujen laulellessa, ja sitten viimeistelin tuota tomaattihuonetta. Pakko oli eilen kutsua veli taas hätiin, kun en keksinyt miten tuon etuovimuovin saisi kiinnitettyä niin, että sen saa helposti auki, ja ettei tuuli ota sitä purjeekseen. Aika voimakas tuo tuuli.

Mun äiti on kyllä aika ihmetyyppi. Mä jaksan vaan murto-osan siitä mitä se, tarkoitan pönkiä metsässä, tai kantaa puita tai mitään. Joka kevät se sanoo,e ttä on liian vanha, eikä viitsi kasvimaata, mutta aina se vaan on isompi ja isompi. Ei ainakaan pienempi. Sitten se vielä jaksaa leipoa mullekin leipää ja pullaa.

Illalla vielä laitoin maahan vähän veljeltä pummittuja sipulin istukkaita, ja pinosin puita kehikkoon. Liian "kiirettä," että olisin edes lämmittänyt taloa. Nyt täytyy pyörittää ilmalämpöpumppua kun uhkaa tulla taas kylmä yö.

Huomenna ajattelin viedä sitten jo istutuksia pysyvämmin sinne kasvihuoneeseen. Rakensin sinne eilen semmoisen orrenkin, veljen ohjeilla. On se kyllä aika mutkikasta. En sitäkään tajunnut että lauta pitää laittaa pystysuuntaan, että se kestää paremmin, tai että oksa heikentää sitä. No nyt on kestävä orsi. Sinne voi sitten ripustaa kasvustoja myös. On se jännä nähdä, miten näiden kaikkien otusten käy.

Olisi varmaan jo korkea aika laittaa porkkanat ja persiljat ja tillit maahankin asti. Kiirettä pukkaa. Ei se ihme, että se gradu aina näin kesäiseen aikaan viivästyy...
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron