Aamun kahvilla

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 23.02.2014 09:18

aamun latte on juotu - muslimit ja muutama hörhökristitty ovat keskustelleet ahkerasti illan tunteina mm moniavioisuudesta, ketjussa oli 60 lukematonta puheenvuoroa sen jälkeen kun olin mennyt sänkyyn n 21.

illalla viimeks tutustuin macbookin ja videotykin yhteistyöhön, ip olisi tarkoitus esitellä kesäistä kolmeviikkoista / 800 km pyöräilyämme Virossa, lähinnä suuremmilla saarilla. ei ollut aivan yksinkertaista saada mainittuja laitteita yhteistyöhön.
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Nipa J » 23.02.2014 09:56

Luin pyhäaamuni aluksi ykin keskustelua varmaan herättävän avauksen, mutta en siihen lyhyttä kommenttia lukuunottamatta ratkennut, kun olen itselleni luvannut pysyä tästä raamatullisuudesta poissa.

Ilma ulkona näyttää jatkuvan keväisenä, mutta ulkoilun kannalta valitettavasti myös sateisena. Eipä tuonne vielä vähän huonokuntoisena olisi pitemmille retkille halujakaan. Kirkkokaan ei tänään kiinnosta, kun sinne pitäisi kiivetä ylämäkeäkin. Jumalan sanan kylvö teemana on tuttu, samoin kun sitä kohta tuolla mäellä kuunteleva seurakuntakin. Voin hyvin mietiskellä päivän tekstit runoineen täällä ja olla yhtä hurskas kuin muutkin.

Kirjoittamista en tänään suunnittele. En edes hevosista, joilla on muuten suremiseenkin isompi pää kuin minulla. Kohta alkaa paaston aika. Tuhkakeskiviikko on minulle ollut yhtä tärkeä kuin joulu tai pääsiäinen. Sen runosta loppuun evankeliumiosa:

paasto salassa
tekopyhän takana
sydämen aarre
lävitse ahtaan portin
armolla viimeisen
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Anne M » 23.02.2014 12:51

Meikäläinen aikoo mennä tänäiltana Tuomasmessuun keittämään kahvia. On treffit kirkkorouvan kassa jollain sovitulla ovella. En mä sille aio edes tunnustaa että en kuulu kirkkoon. Menen vaan laulelemaan lauluja. Saas nähdä onnistuuko hyvällä mielellä vai tuleeko paha mieli. Varmaan paha, mutta mulla on näköjään aina vaan näitä itsetuhoisia aikeita.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Nipa J » 24.02.2014 10:01

Jaa-jaa. Tämä aamu tuli aloitettua ensimmäisen kupin kanssa tuossa alhaalla "visioimalla". Nyt toista kuppia juodessa huomaan ilman olevan lämpimämpi, kuivempi ja nätimpi kuin eilinen morsian. Lauhan lounaisvirtauksen tulee muuttolintujakin eilistä enemmän ja otankin palan leipää taskuuni ja menen niitä joksikin aikaa tuonne rantaan kiikarin kanssa päivystämään.

Toiveajattelua vielä olisi tuon eilen siteeramani runon toinen säkeistö:

Jo näin päivällä tämän kevään
hypähtäneen lintuna oksalle,
jonka silmut napsahtivat auki
laulusta vihreiksi lehdiksi.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 24.02.2014 12:53

aamu alkoi ankeasti paastolla, sillä olin vuosittaisessa itsevalitussa terveystarkastuksessa eli keskeiset arvot verikokeesta, puolisolle tein latten, mutta omani join vähän viivästetysti. ankeaa oli myös kun aimäcci häiriköi, laite on mallia -08 enkä välittäisi luopua saati hankkia uutta eli tuon pari vuotta nuoremman läppärin (macbook) varalle ettei jää aivan tyhjän päälle jos..., kumpikin ostettu second hand

ajoin koneen läpi pari kertaa huolto-ohjelman joka eteni hyvin kankeasti, antoi kyllä melko puhtaat paperit

tuolla toisella puolella oli eräs itsensä monoteistiksi määrittävä kysynyt illalla mitä tarkoittaa uudestisyntyminen, vastasin että siinä rekisteröidytään Jumalan valtakuntaan
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Nipa J » 24.02.2014 14:03

Jaa-jaa. Mietin vain tuota rekisteröitymistä Jumalan valtakuntaan. Kumpi on aidompaa, rekisteröityä omalla nimellä vai rekisteröityä nimimerkillä.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 24.02.2014 14:32

Nipa J kirjoitti:Jaa-jaa. Mietin vain tuota rekisteröitymistä Jumalan valtakuntaan. Kumpi on aidompaa, rekisteröityä omalla nimellä vai rekisteröityä nimimerkillä.


tietty minuus rekisteröityy Jumalan luomalla ainutkertaisella koodilla - mainittua koodia en minä, ihminen, luotu, pysty ymmärtämään eikä ole tarviskaan
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Anne M » 24.02.2014 15:34

aamu alkoi ankeasti paastolla, sillä olin vuosittaisessa itsevalitussa terveystarkastuksessa eli keskeiset arvot verikokeesta,
eikö ne raasteet sitten olekaan terveellisiä vai syötkö sä muutakin? Just meinasin miettiä kellarireissua ja salaattijuuston ostoa.

Luojan kiitos. Mun St. Omron näytti äsken 126/81. Neljä päivää viiletti jo jossain 140-150+/90-95. Jätän nyt tänään sitten ainakin vielä verenpainepillerit hyllyyn. Ehkä se helpotti kun selvisin kunnialla tuosta kirkossa käynnistä.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 24.02.2014 17:56

terveellisiä - olen terve ja hyväkuntoinen, mutta rauta, sokeri, rasvat, yms mitä verestä näkee, paino on indeksin alarajoissa jne

en kauheasti muuta syö, kaurapuuro aamupuolella, vihreää teetä, piimää, välillä jogurttia, pitopöydissäkin pitää välillä istua, viiniä menee noin pullo viikossa, maitokahvi ynnä 1.5 juustosämpylää ravitsee vkl per pvä

kyll tää elo ravinnoltaan melko yksinkertaiseksi on käynyt - karkkeja on mennyt huomattavan vähän viime aikoina

varsinaisia lääkkeitä ei ole, merileväpilleri päivittäin, havu-uutejuomaa desi aamulla
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Aamun kahvilla

ViestiKirjoittaja Nipa J » 24.02.2014 18:11

tien kulkija kirjoitti: merileväpilleri päivittäin,


Joo, jäi tuolla ruokaketjussa kertomatta, että juon lasillisen mehukeittoon sekoitettua chorellaa, merileväjaudetta päivittäin. Poika on tuonut sitä Japanista. Putsaa ruoansulatuselimiä kummasti ja on samalla ravinto- ja vitamiinilisä.

Liiterin edessä tyttö on yrittänyt myydä minulle Omegaa moneen kertaan, mutta lopetti, kun kerroin Omegan kalojenkin syövän chorellaa.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

EdellinenSeuraava

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron