fillari

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.
Avatar
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43
ViestiLähetetty: 10.03.2014 16:34
aamulla tilasin uusvanhaan fillariin joitakin mukavuustarpeita Espoosta, Pyörätohtorilta. Itse en niitä asenna vaan viikon päästä jätän kulkineen huoltoon, äsken kävin vähän asioilla, mm kirjastossa. kyllä kroppa kivasti taipuu vaikka alkuun oli hankala kumartua niin paljon kuin kilpamaastopyörä edellyttää.

muutama viikko sitten ostin Tori.fi:n kautta ja pikku hiljaa fiksailen enemmän näköiseksi kunnes jossain vaiheessa siirtänen voimansiirron vanhempaan pyörään. fillari on vielä vanhaa Tunturia, Equillar alumiinisena.

autossa on vielä nastat mutta kyllä suvikumeila on nastaa ajaa. huomenna alle tulee ns ykköspyörä joka on myös rungoltaan kotimainen, Hesassa suunniteltu ja kasattu muutama vuosi sitten. omistuksessani on tällä hetkellä kolme fillaria ja yksi fillarin peräkärry jota yhdistelmää eräs taksikuski Keski-Suomessa nimitti fillarirekaksi, ykspyöränen Bob Yak on nimittäin pitkä ja matala
Avatar
Ylläpitäjä
Viestit: 243
Liittynyt: 14.02.2014 00:02
ViestiLähetetty: 11.03.2014 19:09
Googlasin tuota Bob Yak'ia. Vaikuttaa hyvältä. Mulla on retkipyöränä italialaiseen runkoon Tanskassa koottu pukinsarvinen. Kun piti toipua isosta syöpäleikkauksesta kersin sillä 2 vk Tsekin Tatra-vuoristoa.
Varusteet mahtui pyörälaukkuihin. Kunto palautui.

Kun täytin 60 hankkivat lapset minulle rollattoriksi Jernhest'in.
Ei ole stabiili yli 40:n vauhdissa. Kantavuutta on etukaukalossa 150 kg. Siinä on vain turhan korkeat laidat ilmanvastuksen kannalta. Kaukalo kun on tarkoitettu lasten kuljetukseen, turvavyon paikat kahdelle!
http://tavarafillari.fi/wp-content/uplo ... G_1160.jpg
Kolmipyöräinen, molemmat etupyörät vetää, takapyörä ohjaa kuin leikkuupuimuri. Tasauspyörästö tekee ajamisen vaikeaksi liukkaalla ja loskassa. Veto loppuu kun yksi pyörä sutii.

Kuuskyt-luvulla ajoimme poikani kanssa monet kesälomat tandemilla.
Tehokas peli. kahden hengen varusteet on vaikea saada pyörän päälle.

Kerran Tanskanmaalla kohtasin sasksalaisen pariskunnaan. Vaimo ajoi fillarilla, mies kelasi pyörätuolia.
matkanopeus heilläkin hiukan yli 30 km/t!
- - -
Luterilaisuus tähdentää vapaata tahtoa
ja sen nöyrää katumista
Markku Viitasalo
Avatar
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43
ViestiLähetetty: 11.03.2014 20:40
meillä on matkanopeus siinä 15, poljemme yleensä 4 - 6 tuntia eli päivän aikana etenemme tavallisesti 80 km. mulla on kärryssä pääosa tavaroista. viime kesänä teimme Virossa 3. viikkoon 800km, ens kesänä samoille suunnille osin, osin uusille. näkee ny. 3 viikon keikat on olleet 700 - 1100 km kotimaassa aiemmin.

ulkomaan veturina käytän -94-mallista Nishikin maasturia, kotimaassa uudehkoa Pelagoani (Stavanger) jossa on Rohloffin vaihteisto, 14 pykälää navassa. ulkomailla on veturin katoamisen pelko liian suuri enkä viitsi nukkua sen vieressä kuten monet arvokkaammilla fillareilla pyörivät tekevät. Pelagoni viiksisarvinen eli pystyajettava. Tandemista on ollut puhetta mutta rouva haluaa olla itsellinen,

Nojapyörä viehättää.

Duunissa käytän valtaosin fillaria, Pelagoa, aiemmin saman firman Pietari kahdella vaakatangolla. Oli persoonallisempi mutta julmetun raskas ajaa 3-vaihteisena, on tehty Hollanissa vesijohdosta.

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron