kirkkopiinaa

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

kirkkopiinaa

ViestiKirjoittaja Anne M » 22.05.2014 00:01

Kävin tänään pitkästä aikaa isossa kaupungissa. Puoli päivää meni että korvat tottuivat jatkuvaan hälyyn ja meteliin. Tyroksiinit on taas mitattu. Toivottavasti nyt tärppää jo asetukset. TV:ssä oli jotain kauhujuttua, josta tuli semmoinen kuva, että tämä on maailman kamalin tauti, jos sattuu kuulumaan niihin 5% , joille tyroksiinipillerit ei toimikaan.

Matkoilla luin Paavalijuttuja. Oli pakko vilkaista kirjaa, joka piti palauttaa tänään kun joku halusi sen. Onhan tämäkin tapa edistyä. Lukea se viimeinen päivä ennen kuin kirja on palautettava.

Ex-työkavereiden (4 henkilöä minä mukaan lukien) perinteiset kevätkahvitkin oli tänään. Ennen ne puhuivat taloustiedettä ja minä haahuilin jossain teologian maailmoissa, joista ei viitsynyt oikein mitään edes puhua. Nyt ne puolustelee kirkkoa, ja mun on kiltisti ja nöyrästi kuunneltava. Kaikki 3 ovat eronneet ja liittyneet uudelleen viimeisen 10 vuoden aikana. Joku voisi tästä tehdä ennusteen siitä miten minun käy. Haluavat olla hyvän puolella. Perinsyntikin on niille hyvä asia. Pitää nääs yrittää paremmaksi tulla, eikä luulla että on jo hyvä. Voi apua... Yritin niille huomauttaa muutaman kerran, että noi puheet eivät ole luterilaisuutta, mutta sillä ei ole väliä, kun kirkko on vaan hyvä juttu, yhteisön luoja.. Auta armias mitä ne oikein puhuivat. Jumala on julma :roll:

Vähän yritin puhua Sadinmaata, jota inhosivat kuten kaikki sivistyneet ihmiset. Taloudesta ei saisi sanoa kovin rumasti varmaankaan. Yritin jotain änkyttää siitä, että perisynti on talouden rakenteissa. Kyllä siinä mahdollinen Jumala mahdollisti virnisti taivaissaan tuotakin keskustelua. Roolit muuttuvat niin vikkelästi että ei meinaa hämäläinen pysyä perässä.

Paluumatkalla luin vielä Paavalista, kun olin ottanut siitä kirjasta vähän kopioita matkaluettavaksi. Jaksaskohan kirjoittaa vaikka blogin, teidän kiusaksi kun olen semmoinen kiusanhenki ja pakana.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron