Lauri K E

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Lauri K E

ViestiKirjoittaja Anne M » 01.11.2014 17:48

Saimme kuulla eilen Blogimetsän Tuomas Hynysen kautta, että Lauri on kuollut 30.10.2014.
http://www.blogimetsa.fi/item/1614-kiitos-lauri-levanto

Laitanpa tähän Nipa J:n runon:
armon visio
puhallettu lasia
Laurin taidetta

Lauria jään ikävöimään täällä maan päällä. Ehkä joskus nähdään jälleen jossain olomuodossa jossain. Aivan vielä muuta päivä tai viikko sitten hänellä oli vielä tämän foorumin elämä sydämellään.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja Nipa J » 01.11.2014 21:58

Luettuani Laurin sivuja pitää hieman "korjata" tuota runoani

armon visio
sulatettu lasia
Laurin taidetta

Näin siksi, ett Lauri työsti lasia sulattamalla eikä puhaltamalla.

Lauri kertoi sivullaan, että lasin sulatus on peräisin n. 4000 vuoden takaa. Lasin puhaltaminen on paljon nuorempaa.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja jukka k » 01.11.2014 22:29

Kuinka ihmeen kovasti voikaan kolahtaa "vieraan" ihmisen kuolema. Laurin juttuja, blogeja ja kommentteja... hiljaista viisautta... olen suuresti arvostanut ja mielenkiinnolla lukenut muutaman vuoden näita palstoja seuratessani. Isohko aukko syntyi... hakkuuaukio.
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja Anne M » 01.11.2014 23:49

Niinpä. Sanopa muuta.
Paitsi että Lauri ei ollut minulle niin vieraskaan. Varmaan ainakin 5 kertaa tavattiin livenäkin.
En mä tiedä oikein mikä mulla on. Itken vaan. Usein en osaa itkeä kun ihmiset kuolevat. Nyt en muuta osaakaan.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja jukka k » 02.11.2014 00:21

Isäni kuolemaa (-96) surin ja itkinkin, kun astuin siunauskappeliin. Oman koirani (suurin opettajani) kuolema ehkä omalla tavallaan oli vielä rankempi kokemus... varmaan monen mielestä omituista. Tuo Laurikin oli omanlaisensa isähahmo. Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja Anne M » 09.11.2014 03:09

Oli Lauri kyllä "omanlaisensa" isähahmo.

Joskus jo monta aikaa sitten juttelin tästä menetyksestämme yhden ihan tosielämän ystäväni kanssa, joka myös välillä seuraa näitä keskusteluja täällä ja Blogimetsässä. Erottuamme hän lähetti myöhemmin minulle tekstiviestin, jossa sanottiin näin:
"Tuli mieleen Laurista, että nyt on Blogimetsässä edustaja ja esirukoilija korkeimmalla taholla"

Tuo on tietysti hiukan katolista teologiaa, mutta kuitenkin...
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lauri K E

ViestiKirjoittaja Nipa J » 09.11.2014 20:14

Jaa-jaa. Lauri esirukoilijana. Laurin kanssa minulla on ollut läheisimmin juttua tällä foorumilla ja etäämmällä BM:ssä ja K24:ssä. Muuten en ole häntä ikinä tavannut.

Viime päivinä olen lueskellut aika usein näitä täällä olevia vuoropuhelujamme ja löytänyt paljon aiemmin taustalle jäänyttä yhteistäkin pohdintaa, jopa samanmielisyyttä näistä ”perimmäisistä kysymyksistä”. Ymmärrystä kuitenkin lähes mkaikessa.

Kirkollisempi etsijä Lauri oli kuin minä, seurakunnallisempi ja ehkä rukoilevaisempikin. En näitä keskustelujamme tähän kertaa. Ne voivat halulliset lukea täältä. En ole aiemmin koskaan miettinyt, voisiko Lauri olla jonkinlainen esirukoilija, puolestani puhuja tällä maallisella vaelluksellani.

Enkä pohdi sitä nytkään, vaikka ajatus on kaunis.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12


Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron