Kuusi kuppia kahvia...

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja jukka k » 03.04.2015 15:18

Tuomas Hynysen blogi "Usko ja kristilliset arvot " ja varsinkin sen kirvoittama keskustelu Blogimetsässä on ollut mielenkiintoista luettavaa. Aikaslailla asioiden ytimeen osuvaa on se ollut. Älyttömän hyvää ja rehellistä yhteiskunnallista ja asiallista keskustelua...hienoa...tuntuu hyvältä! Noh, samaa mieltä en kaikesta tosin ole, mutta kuitenkin. Tämmöisenä vihervasemmistolaisena ruohonjuuritason piipertäjänä ja ihmistyöläisenä koetan löytää jonkinlaista kompromissia ääriajatusten välillä...en muuta voi. Lokerointia johonkin kategoriaan en ota vastaan, mutta räväkkäkin keskustelu... sitä tarvitaan pitää sallia...hyvä että edes b-metsässä (muutkin blogit) tämä onnistuu ilman ylilyöntejä! Pannullisen kahvia... tai ainakin kuusi kuppia tämän keskustelun seuraaminan tarvitsee... ;) Hyvää pääsiäistä!

https://www.youtube.com/watch?v=JVm5iFnJITM
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja Vaeltaja » 03.04.2015 18:27

Joo, hyvää pääsiäistä vaan Jukka! Ennen kristinuskoa vietettiin kevään juhlaa. Siihen liittyi ja liittyy yhä useita keväisen luonnon heräävän elämän vertauskuvia. Näitä ovat muun muassa narsissit, rairuoho, keltaiset pääsiäistiput sekä kanit eli puput sekä hiirenkorvalle puhkeavat koivunoksat ja pajunkissat. Kevätpäiväntasauksen jälkeen valo voittaa pimeyden ja lämpö kylmyyden: vertauskuvallisesti elämä voittaa kuoleman. Muna on eri puolilla maailmaa tunnettu hedelmällisyyden ja kasvun vertauskuva.

Taru Jeesuksen elämästä ja hänen ylösnousemisestaan on pelkkä vertauskuva auringosta, joka kevätpäivän tasauksen jälkeen voittaa pimeyden ja sen luovuttama lämpö voittaa kylmyyden. Elämä voittaa keväällä kuoleman.
Vaeltaja
 
Viestit: 38
Liittynyt: 11.02.2015 19:27

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja jukka k » 03.04.2015 21:01

Kiitos, Vaeltaja... Täällähän on ilmassa nuotiontuoksuinen pannukahvin aromi. Rantakuusikossa lauleskelevat punarinta ja punakylkirastas hämärtyvässä illassa... Tuo on siis vielä odotusta. Lupaus keväästä (pääsiäisestä) on jo annettu...aamen :D
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja Anne M » 04.04.2015 15:32

Kiitos Jukka kauniista sanoistasi. Tuo keskustelu oli myös minun mielestäni Blogimetsän helmiä viime aikoina.
Hyvää pääsiäisen jatkoa.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja jukka k » 05.04.2015 22:43

Tiedä häntä kauniista sanoista ;) Olis ehkä paree ollu olla hiljaa!

"Samanmielisyyttä on sitten haettu melko erikoisista blogeista, joihin linkit. Että se keskustelun tasosta" ...?
...juu, eipä tässä mitään ongelmaa mulle ole, josko mä nyt tän oikein ymmärsin. Annetaanpa olla...ei jatketa tästä enempää! Kaikki mielipiteet on sallittu.

Kauan (Kotimaasta lähtien) olen näitä keskusteluja lukenut, niin kuin tiedät. Enpä kyllä tällaista sisältöä ole mistään muualta löytänyt. Ihmiset ovat rehellisesti oman ajattelunsa takana... ja mikä parasta, joskus voidaan myös muuttaa kantoja. Vaikka näitä juttuja omistä lähtökohdistani katselen ja omassa päässäni prosessoin, en katso omaavani riittävää kokemusta ja pätevyyttä näihin keskusteluihin tasavertaisesti osallistua. Omaa synteesiä luon ja ajattelussani on näiden myötä tapahtunut iso muutos... sille en vain ole mahtanut mitään...ja olen siitä todella kiitollinen :D Ei niin, että jakaisin kenenkään keskustelijan kanssa saman näkemyksen. Josko tästä ja muutokseen johtaneista tekijöistä joskus osaisin hieman avautua... on sattunut tämä hyvään saumaan. Ei ole vielä kuva ihan selvä..., jos koskaan...tuskinpa.

Tuo Aaron blogi on myös "helmikamaa"... antia ajattelulle... thanks with respect!
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja Anne M » 06.04.2015 14:39

Hei Jukka K.
Minä en tiedä kuka olet. Voisitko kertoa? Vuosi sitten juttelimme linnuista myös. K24:llä oli yksi Jukka K..., jonka tapasinkin kerran K24:n blogistitapaamisessa, mutta sulla on erilainen soundi ja repertuaari.
Onko Jukka oikea nimesi? En vain keksi kuka olisit.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja jukka k » 06.04.2015 15:29

Anne

Olen täällä kyllä ihan omalla etunimelläni, mutta tuon nimimerkin haluaisin säilyttää. Voin toki laittaa sinulle myöhemmin muuta kautta viestin. Emme ole koskaan tavanneet enkä ole noissa tapaamisissa ollut mukana, enkä muista, oltiinko K24:ssa omalla nimellä vai nimimerkillä. Mahtoiko siellä olla joku toinen samanniminen, vai esiintyikö joku minuna :D ? Muillakaan nimimerkeillä en ole keskusteluihin osallistunut (omalla nimellä joskus jonkun pienen kommentin kirjoittanut).

Linnuissa ja luonnossa varmaan jatkossakin pitäydyn...täällä ja/tai muualla. ;)

Hyvää pääsiäispäivän jatkoa,

Jukka
jukka k
 
Viestit: 60
Liittynyt: 09.03.2014 02:55

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja Anne M » 07.04.2015 09:26

Huomenta vaan,
Kyllä minä ihmettelen aivojeni toimintaa. Tuo K24 vei ikään kuin hermoradat väärille urille kokonaan. Nimimerkin sijaan jo niin identifioin sinut Jukka koko nimelläsi että tuo nimimerkki vetikin kytkökset K24:lle, josta taas en sinua laisinkaan muistanut. Hassua että vaikka näin että linnuista olimme viime vuonna keskustelleet, että ei silloinkaan...
Kauheaa.
Minulle tulee sinusta oikeasti aina mieleen se miten linnuilla on nautintaoikeus kasvimaahasi. Se oli jotenkin nätisti sanottu lintujen oikeuksista.

Äsken ikkunasta yritin katsella yhtä lintupariskuntaa lähikoivussa, mutta olivat kaukana. Vähän ikään kuin peipon valkoista siivissä, mutta näytti kovin punertavarintaisilta pikkulinnuilta. Voiko tuo olla peippo oikeasti? En ehtinyt kameralla tähdätä.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuusi kuppia kahvia...

ViestiKirjoittaja Nipa J » 07.04.2015 10:00

Aamun toinen kahvi menossa. Lintujen nautintaoikeudet kiinnittivät huomioni tähän. Nehän eivät kylvä eivätkä leikkaa, mutta nautintaoikeuksia niillä kuitenkin on. Vaihtelevassa määrin. Joskus hyötykin ratkaisee. Aina ei sekään. Linnun paras tavara on sydän lämmin ja avara.

Usein on urospeippo tuo punertavarintainen pikkulintu keväisin. Luonto on säädellyt niin, että urokset ovat keväisin komeampia ja värikkäämpiä kuin harmaat naaraat, joiden tehtävä on vain lisääntyä ja valita poikastensa isä.

Joillakin lintulajeilla voi parisuhde elää koko iän, useimmilla se on ”kerta ja karkuun”. Uros voi tosin osallistua vielä poikasten ruokintaan pesäajan. Erikoisuus on suokukko, komea keväisin, mutta poikasten kuoriuduttua katoaa emo ja tämä värittömäksi kuihtunut kukko hoitaa poikaset lentokykyisiksi.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12


Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron