Maailmanmeno

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Toivo Vihmakoski » 22.02.2014 00:23

Aloitanpa tällä foorumilla vaikkapa tällä.

Tänään tulivat bussilla Kangasniemen linja-autoasemalle tyttäremme tytöt Amanda 11 v. ja Matilda 6 v. Me olimme heitä vastassa ja toimme heidät heidän mummolaansa.

No eihän tuossa sinänsä mitään, mutta heillä oli kummallakin omat tabletit! Jo tuossa iässä!

Minä sanoin heille mahdollisten vahinkojen välttämiseksi: Papan tabletteihin ette sitten koske, ne ovat tuossa lääkekaapissa, yhdet verenpaineeseen, yhdet närästykseen, yhdet osteoporoosiin, yhdet lonkkasärkyyn ja yhdet yleiskipuun.

Minä otan sentään tabletit vain aamuisin.

Tyttöjen piti raplata niitä omiaan koko ilta.

Mihinkähän tämä maailma on oikein menossa? :o
Avatar
Toivo Vihmakoski
 
Viestit: 28
Liittynyt: 19.02.2014 21:11

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Nipa J » 22.02.2014 09:40

Älä muuta sano, Toivo Johannes, tuttua tohinaa myös tämän vaarin tytöllä jo pojalla. Poika tuskin osasi puhua, kun yritti pelata "pleikkarilla" jotakin peliä. Nyt on sitten kummallakin tabletit ja sen verran paremmat kännykät, etteivät kaverit koulussa irvistele.

Mutta näin se maailma menee vaan. Aikanaan Turtiaisen Arska siunaili radion "kahdeksaa kärjessä" ja kysyi, minne ne vievät meitä ne kahdeksan. Mutta niin vaan, Toivo Johannes, on meidänkin otettava lusikka kauniiseen käteen ja pala leipää taskuun ja mennä perässä rollaattoreilla tai ilman, vaikka vähän vanhoja körmyjä olisimmekin.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 22.02.2014 09:44

...mutta kännyköiden hienoudessa ette kiinni saa
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Nipa J » 22.02.2014 11:00

Jaa-jää. Minullekin on aina riittänyt känny puheluihin ja tekstiviesteihin. Kamera olisi joskus tosin ollut paikallaan kännyssäkin tuolla rannoilla liikkuessa.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja lauri k e » 22.02.2014 11:14

Jaa jaa. Olinhan siellä minäkin. Tulin Nokialle niihin aikoihin kun puhelin irtosi auton takakontista kannettavaksi. Sellainen sikspakin kokoinen raahattava. Sen luurissa oli painona jykevä rautalevy, jotta se vaikuttaisi uskottavalta kädessä.

Sitten valmistui ensimmäinen kännykkä, maitotölkin kokoinen. Niitä oli kolme protoa, ja minut valittiin yhdeksi testaajaksi koska en ollut ennen matkapuhelinta käyttänyt. Se soi salkussani kun istuin Hesan linja-autoaseman lähellä kuppilassa. Pari pöytää kauempana oli meluisa tyttöporukka. Soittoääänen kuullessaan joku kiekaisi "Mikä se oli?" Sitten he näkivät tuon uutuuden ja reagoivat -ai puhelin - itsestään selvästi. Minullehan se oli pieni ihme.

Tablettia minulla ei ole koskaan ollut. Halvan läppärin hankin työhuoneelle, mutta käyttämättä jäi. En jaksanut joka välissä odotella lämpiämistä. On nopeampaa kirjoittaa vihkoon.

Tähän verkkomaailmaan kuulun. Kahdeksan vuotta sitten olin erään italialaisen pojan tutorina. Hänellä oli vaikeuksia enkun kanssa. Niin kirjoitin kymmenkunta sivua pitkän ammatisanaston englannista englanniksi. Olin epävarma kielen kanssa ja pyysin netistä apua. Joku jenkkirouva Havaijilta tarjoutui oikolukemaan.
Lähetn sähköpostin sinne ja seuraavana aamuna sain korjatun version.

Samaan aikaan aloitin suomenkilisen oppikirjan netissä. Sitä on nyt nelisen sataa sivua ja muutama sata vielä puuttuu. Tämän vuoden urakkana on muokata se paperiversioksi. Painettu kirja on kätevämpi selata.
- - -
Luterilaisuus tähdentää vapaata tahtoa
ja sen nöyrää katumista
Markku Viitasalo
Avatar
lauri k e
Ylläpitäjä
 
Viestit: 243
Liittynyt: 14.02.2014 00:02

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Anne M » 22.02.2014 12:11

Tuolta mun kännykkä näyttää tänäänkin. Tuon kuvan otin muinoin blogia varten Blogimetsässä. Ei se ole siitä enempää ränsistynyt. Tai no. Jos sitä heiluttaa niin se vähän kilisee. Se on hyvä kun sen saa avattua ja on täysi näppäimistö, joka on vieläpä hengissä.

Mun veljen tyttö ei saanut semmoista hipaisu-mitä-lie kännykkää vanhemmiltaan. Koko suku oli sitä mieltä äidin ruokapöydässä, että ei semmoista tarvitse. Tyttö meni ja käytti säästönsä ja osti haluamansa itse. Kovat on koulussa ilmeisesti paineet.

Mä en tiedä mitä mä sitten teen kun tää mun kännykkä jättää tämän maailman tai siirtyy johonkin Intiaan vai mihin ne niitä vie.
Näitä kuvien kokoja ei taida saada säädettyä. Tämä on jotain 100 kB, mutta visuaaliselta kooltaan iso.
Nokia 030913.jpg
Nokia 030913.jpg (104.11 KiB) Katsottu 531 kertaa
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Juupa juu hyvät ukot, paitsi jos tien kulkija onRe: Maailman

ViestiKirjoittaja Toivo Vihmakoski » 22.02.2014 12:12

Kyllä se on noilla nykymuksuilla helpompaa. Kai muistanette ajan, kun me olimme nuoria ja lähdimme baanalle, mikä siihen aikaan tarkoitti kylän maitolaituria.

Oli siinä hommaa irrottaa meisselillä tuvan seinässä ollut 25 x 30 x 50 cm:n ja 8 kg:n seinäpuhelin, ripustaa se isän vyöllä selkään - ja sinne maitolaiturille.

Nyt vain vehe paidan rintataskuu tms. - ja baanalle!
Avatar
Toivo Vihmakoski
 
Viestit: 28
Liittynyt: 19.02.2014 21:11

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 22.02.2014 22:27

safe_image.php.jpeg
safe_image.php.jpeg (21.77 KiB) Katsottu 520 kertaa


mulla on Jolla
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Toivo Vihmakoski » 22.02.2014 23:32

...jolle näköjään avataan väylä!
Avatar
Toivo Vihmakoski
 
Viestit: 28
Liittynyt: 19.02.2014 21:11

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja kaukop » 23.02.2014 01:53

Kun on puhe kännyköistä tullut, niin ohessa 3 viimeisintä kännykkää. Kaikki toimivat jollakin tavoin, keskimmäinen huonoimmin.

Siemens oli käytössä 4-5 vuotta, sitten akku hupeni. Erään kerran se putosi kissan vesiastiaan. Purin vekottimen, kuivasin sen ja panin muutamaksi kuukaudeksi laatikkoon. Erään kerran kokosin sen, latasin akun ja taas toimi.

Nokian simpukkaa on pikaliimalla korjattu, jotta pysyisi kasassa. Lataaminen ollut viime aikoina työlästä. Viimeinen pisara oli sen näyttö pimeni, kun sen avasi. puheluja saattoi ottaa vastaan, mutta ei voinut soittaa.

Uusimmassa Nokiassa ei vielä ole vikoja ilmennyt.

Kuvatiedosto on 83 kt:n luokkaa, pudotin pikseleitä 12:een prosenttiin alkuperäisestä ja sitten 72 dpi.
Liitteet
2014-02-23 008b.jpg
2014-02-23 008b.jpg (82.11 KiB) Katsottu 504 kertaa
Avatar
kaukop
 
Viestit: 116
Liittynyt: 16.02.2014 23:58

Seuraava

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron