Maailmanmeno

Tänne kaikkinainen juttelu ja henkilöiden välinen keskustelu. Jos syntyy jotain vakavasti otettavaa, nosta se keskustelujen alueelle.

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Nipa J » 24.02.2014 13:26

Kauppareissulla äsken törmäsin vähän eiliseen mieheen. Tai oikeammin sanottuna tämä vähän rikastetulle elämälle tuoksahtava olento törmäsi minuun ja pummasi rehellisesti lanttia kaljaan. Kun hetken mittailin miestä, tämä kysäisi: antaisiko arvon herra euron, jos mä laulan. Herra lupasi:

”Minä poika aina olen pärjäillyt tässä maailmassa tuurilla vaan. Tuuri on mun kulkuani ohjaillut eikä pettänyt vaaroissakaan … ” Ja sitten sanat loppuivat ja olivatko nuo kaikki osatutkaan ihan oikein, mutta euron annoin ja mies vilkutti mennessään.

Hetken mietin, olisiko tuo mies lähtenyt sillä eurolla seurakunnan läheiseen aulakahvioon. Siellä hän olisi kuitenkin saanut pari kuppia kahvia ja suntion leipoman pullan. Mutta, mutta parempi näin kai oli. Olisi vakituiset lennähtäneet kahvikuppiensa äärestä meidän ilmestyessämme ulos kuin varpusparvi.

Siinä sitten jäin hetkeksi miettimään maailman hyvyyttä ja pahuutta. Sitäkin kuinka kaikki tasan tässä elämässä menee. Kun aika kuluu, ihminen vanhenee ja yhä enemmän elämässä ja elämästä menee ohi. Joitakin asioita kokee kuitenkin vanhetessaan syvemmin, esimerkiksi oikeudenmukaisuuden ja Sanan muuttumisen lihaksi.

Tämä olkoon tänään päiväkahvikupillisen tarina.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Anne M » 24.02.2014 15:40

Hieno tarina. Olisi hieno blogi Blogimetsään!!!
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 24.02.2014 16:08

Anne M kirjoitti:Hieno tarina. Olisi hieno blogi Blogimetsään!!!


eihän asia minulle kuulu - mutta eikö se ole hieno blogi täälläkin
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Nipa J » 24.02.2014 16:37

Joo, Anne. Maailman menossa ovat lukuisat ja lukemattomatkin blogienkin aiheet. Usein nämä elämän episodit ovat kuitenkin vain päivänperhosia, jotka kukoistavat päivän ja jäävät historiaan. Joskus tuolla katsomuksien alussa ”etsin blogia”, jonka olisi voinut nimetä ”maailman menoksikin”, mutta liian hengelliseltä pohjalta.

Maailmanmenossa on siis monta tarinaa, joita voisi kertoa yhden kerrallaan blogeina. Kun ihmisten maailmanmeno on hyvin moninainen, keskustelu tarinasta voi mennä keskustelussa irti alkuperäisestä aiheesta jo alkupuheenvuoroissa. Keskusteltaisiin helposti aidanseipäistä, vaikka aidasta alkoi puhe. Tuttu ilmiö myös näillä meidän keskustelupalstoillammekin.

Kun näitä omien blogien aiheita ja omia lähtökohtia niille olen miettinyt, ajattelen niiden olevan vähän kuin nuo runonikin. Eli niistä on ehkä vähän vaikea keskustella eivätkä ne yleismaailmallisesti eikä hengellisestikään niin kovin kiinnostavia ole. Tällä hetkellä mietin blogin lähtökohtia luontoon, mutta yleisesti mitään järisyttävää en ole löytänyt.

Positiivisesti ajatellen jotakin vielä löytyy.
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja Anne M » 24.02.2014 17:01

Joo tien kulkija. On. Mutta me luettiin se jo kahvipöydässä.
Ei blogien tarvitse luoda keskustelua. Ehkä tarpeeksi hyvään ei ole mitään sanottavaa. Kuten tuollaiseen tarinaan.

Niin voisihan Nipa halutessaan laittaa tuon tännekin "blogit" puolelle. Ajattelin vaan sitäkin, että Blogimetsäkin kaipaisi hyviä tekstejä.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Maailmanmeno

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 24.02.2014 17:11

kompuutterit ovat tätä päivää, kuten aiemmin on käynyt ilmi yhä nuoremmilla on tabletteja. olen nyt joitakin vuosia tiedon tallentamiseen käyttänyt Applen koneita, mutta en luuria. tabletit ja kaikki muut ovat yhteydessä toisiinsa saumattomasti pilven kautta. se onkin toiminut tähän saakka niin kuin pitää eli huomaamattomasti.

jokin aika sitten tablettini yksi nurkka sai lievän lattiakosketuksen. sen seurauksena eniten käyttämäni ohjelma eli muistiinpanot ei ole enää suostunut käynnistymään. olin aiemmin jo ostanut toisen lähes vastaavan ohjelman, jota huomasin saatavan myös pöytäkoneeseen hintaan 5€. ostin sen todetakseni että sillä tabletissa tehdyt muistiinpanot eivät näykään pöytäkoneessani, mutta näin vain toisessa pöytämalleistani, toisessa näkyvät periaatteen vastaisesti sillä tili on kummassakin sama. koneet ovat kuitenkin liian kaukana toisistaan voidakseni vertailla niiden toimintoja, ja minä olen liikkeellä bussilla.

olen tänään keskustellut eräällä englanninkielisellä palstalla aiheesta. tämä toistaiseksi vaiheessa oleva juttu on vienyt muutaman tunnin tästä päivästä, vaikka eihän se hukkaan heitettyä ole. ei vain huvittaisi mennä pilven juuriin enempää.
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Edellinen

Paluu kahvihuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron