Paaston pohjukoilta

Tänne kirjoitat uusien keskustelujen avaukset.Se voi olla lyhytkin, vaikka "pääseekö koira taivaaseen". Se voi olla myös syvempi pohdiskelu kun haluat kokeilla miten ajatuksesi kantaa.

Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Nipa J » 02.03.2014 10:43

Poistettu
Viimeksi muokannut Nipa J päivämäärä 01.12.2014 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 02.03.2014 11:24

auttaminen ja paasto - niiden välinen yhteys voisi olla siinä että kun ruoanlaittoon ei mene niin paljon aikaa sitä jää enemmän muille, seurusteluun, ympäristössä olevan avustamiseen tms.

ekopaastosta en sitten mitään tiedäkään - elämäntapani on porvarillista sillä siihen on varaa, auto seisoo pressun alla, duunimatkoihin käytän pääosin fillaria, pitempiin viikoittaisiin matkoihin Onnibussia, kauppakassina on fillari, olen kasvissyöjä sitten -70-luvun lopun ja pyrin olemaan kriittinen kuluttaja

tipattomia kausia varta vasten en harrasta, vkl tahtoo puolison kanssa mennä kaksi pulloa viiniä safkan yhteydessä, ja painokin on vielä pysynyt aisoissa, indeksi on varmaan alarajoilla. hierojarouva sanoi rasvaprosenttini olevan pienempi kuin hänellä, viiskymppisellä urheilijalla.

koko elämä on jonkinlaista paastoa, kieltäytymiseen oppimista ja mielitekojen sallimista tietoisesti mutta hyvin harvakseltaan.

lähipiirissä on sekä katolisia että ortodokseja joiden kautta olen tutustunut sikäläisten perinteiden paastokäsityksiin
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Nipa J » 02.03.2014 11:44

Poistettu
Viimeksi muokannut Nipa J päivämäärä 01.12.2014 15:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja lauri k e » 02.03.2014 11:47

"Luterilaisuus tähdentää vapaata tahtoa
ja sen nöyrääkatumista."
(Markku Viitasalo: Askeetikon dieetti)

Laiskiaisen vaan ei paaston kunniaksi lähden puolelta päivin kyläyhdistyksen hernesopalle.
Eläkeläiselle on luontevaa paastota aina loppukuusta.
- - -
Luterilaisuus tähdentää vapaata tahtoa
ja sen nöyrää katumista
Markku Viitasalo
Avatar
lauri k e
Ylläpitäjä
 
Viestit: 243
Liittynyt: 14.02.2014 00:02

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Nipa J » 02.03.2014 12:02

Poistettu
Viimeksi muokannut Nipa J päivämäärä 01.12.2014 15:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Anne M » 02.03.2014 14:31

Minä olen tässä hiukan ottanut käyttöön virikkeitä tien kulkijalta. Eilen söin ison porkkanan välipalaksi. Ne mun porkkanat eivät ole sellaisia kaupasta ostettuja silotettuja ja puhtaita, joten ne kyllä vaativat hiukan työtäkin että ne saa puhtaiksi ja sitten tuommoisiksi tikuiksi, joita on kiva pureskella.

Jo pari päivää olen myös vaihtanut luomuvehnän (veljeltä itse jauhettua.. siis halpaa), kaupan kaurahiutaleisiin (ei luomua, silti kalliimpaa), sillä ikävä tosiasia taitaa olla, että kaura vain on terveellisempää, myös korkealle kolestrolillenikin. Sekaan meni tänään punaisten viinimarjojen ja vadelmien sekoitusta.

En tiedä mikä häiriötila mulla oli eilen päässä kun kävelyllä tuli vastaan naapurin vl-äiti, ja tarjouduin välillä vaikka katsomaan lasten perään, kun tuntui välillä olevan hankalaa päästä yhtään kotoa pois asioille. Kun "mun omat" lapset on jo niin kasvaneita ja kaukana ja niillä on mielenkiintoisempia harrastuksia kun tulla tädin luo kyläilemään. Kun kävelin takaisin, hän viskasi minulle laskiaispullia. Paha kieltäytyä.
Äitikin on palannut reissuiltaan ja olisi kermaa, pullia ja mitä lie tarjolla. En tiedä mihin väliin sen porkkanan siihen laittaa sitten.

Joka tapauksessa olen nyt muutaman päivän syönyt taas neljäsosaa verenpainepilleristä, ja heti ne arvot laskevat siihen noin 130/80. On se vaan merkillistä, mitä pikkupikkumurunen pilleriä tekee.
Avatar
Anne M
Ylläpitäjä
 
Viestit: 461
Liittynyt: 14.02.2014 01:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Nipa J » 02.03.2014 14:55

Poistettu
Viimeksi muokannut Nipa J päivämäärä 01.12.2014 15:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja tien kulkija » 02.03.2014 20:41

Anne - ostan multaporkkanoita, pestyt on jotenkin epäillyttäviä ja varmaan kalliimpiakin. Luomuhiutaleista puuroa tehdessä voi touhuta jotain muuta, jonkin aikaa kestää kyllä. Syömiseen keittämisineen menee vajaa tunti. Mutta aikaahan saa kellosta, maksutta.

Herneet on hyvää ruokaa. Ostin kauan sitten jostain loppuunmyynnistä painekeittimen heräteostoksena. Sillä keittyvät herneetkin nopeasti. Keitin on osoittautunut todella käteväksi.
Avatar
tien kulkija
 
Viestit: 107
Liittynyt: 18.02.2014 08:43

Re: Paaston pohjukoilta

ViestiKirjoittaja Nipa J » 02.03.2014 23:03

Poistettu
Nipa J
 
Viestit: 588
Liittynyt: 16.02.2014 14:12


Paluu keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron